Tanter♥

Två äldre damer ~75 står och diskuterar vilken dag det är, varav den kommer fram till att det är onsdag.
Dam 1: Man borde göra som Alma, hon kollar vilken dag det är på tidningen när den kommer på morgonen.
Dam 2: Jaha, ja det är ju smart.
Dam 1: Vet du vad hon gör mer?
Dam 2: Nää?
Dam 1: Hon betalar bara för tidningarna en gång i kvartalet, ifall hon skulle dö!
Båda börjar skratta.


Erikshjälpen, Örebro
Två damer ~70 handlar tillsammans. Dam 1 står i ett provrum medan Dam 2 står utanför och väntar.
Dam 1 (med busig röst): Jag har inga underbyxor på mig.
Dam 2 (förskräckt): Men vad är det du säger?
Dam 1: Jag har aldrig haft underbyxor på mig.
Dam 2: Inte så högt! Om karlarna hör det kommer de bli alldeles galna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: